Jdi na obsah Jdi na menu

Mortal Kombat:Unchained (CZ plus SK.PSP)

26. 2. 2007

Upravená PSP verze konzolové bojovky z roku 2004.

Séria Mortal Kombat je, zdá sa, nesmrteľnou. Nezabilo ju ani úplne trápne filmové spracovanie, ani neustále sa opakujúci koncept hry. Momentálne môžeme za posledný diel považovať konzolové MK: Armageddon. Situácia na handheldoch je ale o niečo inakšia. Tu sa Midway Games rozhodli, že „sprenosnia“ konzolový titul Mortal Kombat: Unchained. Konkrétne pod týmto termínom rozumejte cyklus, ktorého vyvrcholením je aplikácia titulu na prenosný systém. V našom prípade je ním handhgeld PSP.

Príbeh (ak tu o niečom takom môžeme vôbec hovoriť), začína tam, kde skončil MK: Deadly Alliance. Pre spresnenie, dvaja čarodejníci Quan Chi a Shang Tsung úspešne oživili armádu Dragon King(a), avšak aké je ich prekvapenie, keď im „vypáli“ rybník Onaga. Ten deklaruje samého seba ako kráľa vonkajšieho sveta a tak sa naši dvaja nepriatelia musia spojiť. Inak zlého Onagu neporazia. Na pomoc im okrem iného prichádza aj starý známy Raiden. Jeho útok ale neuspeje, a tak sa proti Onagovi stavajú postupne všetky notoricky známe postavy zo série Mortal Kombat.

Zosobniť v boji môžete postavy ako Goro, Shao Kahn, Kitana, Jax, Frost alebo Blaze. Ako v konzolových verziách majú všetky postavy svoj unikátny štýl, postoje, ako aj zbrane. Tie vytiahnu, keď nastane správny čas a prekvapia tým každého. Možnosť spájať kombá vyzerá byť nevyhnutnosťou pre úspešné porazenie protivníka. Komu by sa aj chcelo neustále prehrávať s hoc aj slabším oponentom?

No a okrem klasického bojovania je tu niekoľko zaujímavých mini hier. Prvou z nich je Puzzle Kombat. V nej proti sebe nastupujú v boji na smrť zdeformované postavy, ktoré majú iba špeciálne útoky. Chess Kombat je zaujímavou variáciou na šach, ale ak sa stretnú dve figúrky v boji o políčko, začína sa klasický boj. Kto vyhrá, získava aj políčko. Ďalej je tu mód Konquest, kde svojím unikátnym spôsobom dochádza k prerozprávaniu histórie Shujinko (t.j mladého muža zodpovedného za Onagov vzostup).

Prevod medzi konzolou a handheldom nastal, no nie úplne na sto percent úspešne. Prvá vec, ktorú musím vytknúť, sú mierne nepresné ovládacie prvky. Vďaka nim niekedy aj stlačíte to, čo by ste mali, no váš bojovník vykoná čosi iné (alebo prípadne nevykoná nič). To nahnevá poriadne. Druhou vecou, ktorá uberá titulu na kráse sú dlhé načítavacie časy. A to nie je len moja malichernosť, niekedy naozaj trvajú až dvadsať, prípadne tridsať sekúnd. Nuž a tieto sú tu takmer vždy, po boji, pred novým bojom, skrátka sa načakáte ako u zubára.

Okrem iných vecí pohnevá aj kamera, ktorá sa niekedy upriamuje všade len nie tam, kde by si to žiadala situácia. Našťastie ale tieto okamihy nenastanú príliš často, no nedá mi nespomenúť fakt, že by tu vôbec byť nemuseli. Najviac nahnevá boj proti samotnému Onagovi, ktorý vás zavše odhodí z jednej strany arény na druhú a kvôli zlej kamere jednoducho nemôžete ďalej bojovať.

Ale dosť o negatívnych veciach. Unchained vyzerá dobre, okolité prostredie obsahuje kvalitné textúry a všetko je tak, ako má byť. Fatality a Harakiri dostali svoje vylepšenia, a preto ich budete využívať na zabíjanie (iných, či seba, koho to zaujíma) omnoho častejšie. Zvuková stránka titulu je tiež na úrovni a pripomína vám, akoby ste mali konzolové vydanie titulu. Škoda len, že všetko neostalo tak, ako tomu bolo na konzole.

3, 2 , 1 ... boj!
Na prvý pohľad vyzerá byť titul Mortal Kombat: Unchained zásahom priamo do čierneho. Po jeho dôkladnejšom skúmaní ale prichádzame na to, že nie je všetko tak, ako sa na prvý pohľad tvári. Aj keď ale kamera hnevá, ovládacie prvky nie sú maximálne presné, titul si istotne medzi hráčmi nájde svojich obdivovateľov. Možno ich síce nebude milión, ale niekoľko určite.

naše hodnotenie: 68%

Dva roky po debutu na konzolích se snaží přejmenovaná bojovka Mortal Kombat: Deception utopit majitele PSP v moři komicky nespoutané brutality, kterou ještě nezažili. Bude to však stačit, nebo už se MK série posunula v mezičase někam jinam?

Říká vám něco zkratka MKD? Ti co zažili DOS si jistě vybaví příkaz pro tvorbu nového adresáře, politická omladina zavzpomíná na sdružení Mladých křesťanských demokratů a domácí šikulové vzpomenou na Mechanickou a Kovoobráběcí dílnu. Určitě se však najde alespoň pár jedinců, kterým se vybaví dva roky starý PS2, Xbox titul Mortal Kombat: Deception. Jde o druhý díl novodobé Mortal Kombat ságy, která se sice svojí komicky působící přehnanou brutalitou podobá původní MK sérii z minulého století, ale jinak se vyvíjí trošku jiným směrem. O MK: Deception se tu však nezmiňujeme v rámci výletu do historie bojovek, ale kvůli tomu, že je PSP titul MK: Unchained jeho takřka identickou kopií. Přejmenování hry na Unchained je jen levný marketingový trik, který má spotřebitele přesvědčit o tom, že si kupují něco skutečně nového. Bohužel tomu tak není.

Obrázek ke článku Mortal Kombat: Unchained