Jdi na obsah Jdi na menu

Metal Gear Solid ACiD 2

26. 2. 2007

Ak ste si obľúbili sériu Metal Gear Solid a vlastníte PSP  určite neuniklo vašej pozornosti pokračovanie s názvom Metal  Gear Acid, ktoré obohatilo zaujímavé a veľmi originálne príbehy  nebojácneho hrdinu s účesom popovej hviezdy 80tych rokov Solida  Snakea. Ten kto čakal rovnako napínavý príbeh plný bizarných  postáv určite nebol sklamaný no nie každému sa pozdával prechod  z akčne-arkádového žánru do kartovo-ťahového systému ktorý  častokrát dokázal premeniť napínavé situácie na poriadne  frustrujúci zážitok. Zazvonenie "codecu" a následné trúsenie  múdrostí  vášho nadriadeného Rogera vám zrušilo vaše predvolené  ťahy bez toho aby vám to vrátilo kartu späť; ak ste sa kceli  otočiť iba tvárou k súperovi museli ste pre to obetovať celú  kartu atď. Animácie bojov na tom tiež neboli najlepšie,  pôsobili niekedy trošku smiešne, hlavne keď sa Snake stretnol  tvárou v tvár proti nepriateľovi a obaja do seba iba tupo  pálili. Pri takýchto sekvenciach sa mohli tvorcovia inšpirovať  japonskými RPG hrami kde sú tieto súboje síce ťahové ale  zároveň dynamické a napínavé. Napriek niektorým nedostatkom  išlo o zaujímavú zmenu a v mnohých ohľadoch vynikajúcu hru.

Konami sa však poučli a nový diel nám má priniesť zmeny v  ovládaní ktoré bude prístupnejšie, dizajne ktorý už ani zďaleka  nepripomína chladné a kovové interiéry z Metal Gear Solid 2 ale  vďaka cell-shadingu skôr komixovú knihu. Do jednoduchých  príkazov ako je otočenie postavy do zvoleného smeru teraz  nebudete musieť investovať toľko času ("cost") a pri zbieraní  predmetov nebude nutné pristáť na políčku kde sa predmet  nachádza ale jendnoducho týmto miestom iba prejdete a Snake  (alebo iná postava) si tento predmet automaticky zoberie.

Ďalšou zmenou je samotné plánovanie pohybu postavy, ktorú  tentokrát nereprezentuje iba kurzor ale samotná postava čo  pridáva hre na autentickosti. Tento pohyb je samozrejme stále  virtuálny (trojuholníkom sa da zrušiť) až dokiaľ tah  nepotvrtdíte.

Problematickou zložkou bol v prvom Metal Acide komplikovaný  textový tutorial vďaka ktorému som sa dozvedel niekoré možnosti  až v neskorších misiách a niektoré mi dochádzajú až teraz. V  tomto ohľade bude MGA2 takisto prístupnejší a tutoriál bude  prezentovaný VR misiami ktoré hráčov prevedú celým systémom  hrania.

Pri bojoch si môžete zvoiť cieľ útoku spoza ramena danej  postavy (Snake alebo Venus) čo vám situáciu značne zprehľadní.  Boje sú však stále ťahové tj. žiadne real-timeové mierenie a  rozdávanie headshotov alá MGS sa nekoná.

Príbeh MGA2 je úplne nový, nejedná sa o žiaden remake, obsahuje  nové postavy, zákerných bossov,samozrejme ďalší Metal Gear a   Teliko nahradí nová Sankeova sexi kolegyňa s chladným srdcom  ktorá si hovorí Venus.

Tentokrát sa balíčky kariet  budú tematicky dotýkať viac  tretieho konzolového pokračovania Snake Eater (ktoré v týchto  dňoch vychádza v upravenej 3diskovej multiplayerovej reedícii s  názvom MGS:Subsistence). Tí ktorý prešli prvým tripom na PSP si  budú dokonca môcť pred hraním importovať niekoľko kariet z  prvého dielu. Perličkou ktorej sa zrejme v našich končinách  nedočkáme je zariadenie Solid Eye ktoré sa pripevní k PSP a  bude schopné prenášať 3D obraz z renderovaných videí a  trailerov k pripravovanému MGS4 v kvalite údajne doposiaľ nevídanej.

V MGA2 by mal byť upravený nie veľmi vydarený multiplayer z MGA  (Arena Mode) kde môžete čeliť v týchto taktických bojoch živým  nepriateľom, ktorý na seba môžu zobrať aj podobu niekoľkých  populárnych bossov z konzolových hier.

Metal Gear Acid 2 bude vydávať spol. KONAMI v lete tohto roku a  dúfajme že vývojari v Kojima Productions vychytali chybičky  predošlého dielu a my sa môžeme tešiť na ďalší nevšedný zážitok   zo sveta Meatl Gear.

GALÉRIA