Zmeny PS3 architektury koli nakladom
27. 2. 2007
Společnost Sony ústy jednoho z bossů australské pobočky Michaela
Ephraima potvrdila další veřejné tajemství ohledně PS3. Jedná se o
nedávno oznámené změny v architektuře evropských přístrojů, jejichž
důsledkem je mimo jiné i to, že tyto konzole budou zpětně kompatibilní
s pouze „omezeným počtem PS2 titulů“. Důvodem k tomuto kroku tedy byla,
jak se ostatně obecně předpokládalo, snaha o snížení výrobních nákladů.
Ve skutečnosti tak má v PS3 chybět srdce PS2, známý chip Emotion
Engine, jehož funkce mají být nahrazeny softwarově. Ephraim zmínil, že
výroba EE je dražší než softwarová emulace, takže je podle něj logické
vybrat levnější řešení. Otázkou ale zůstává, zdali se dá hovořit o
řešení, protože pokud bude fungovat pouze omezené množství PS2 her, tak
to upřímně řečeno příliš vyřešeně nevidíme. Na druhou stranu se ale dá
předpokládat, že PS3 bude mít se zpětnou kompatibilitou podstatně menší
problémy než Xbox 360. Chytřejší ale budeme až 23. března, kdy má podle
Sony být zveřejněn seznam zpětně kompatibilních titulů, takže se
nechejme překvapit. Navíc se spekuluje o tom, že míra kompatibility
bude navíc průběžně zvyšována vydáváním nových firmwarů, takže se dá
čekat, že i tato záležitost bude na PS3 fungovat zcela uspokojivě,
přestože Ephraim v inkriminovaném prohlášení zároveň poněkud snížil
význam zpětné kompatibility.
zdroj:www.bonusweb.idnes.cz