Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zmeny PS3 architektury koli nakladom

27. 2. 2007
Společnost Sony ústy jednoho z bossů australské pobočky Michaela Ephraima potvrdila další veřejné tajemství ohledně PS3. Jedná se o nedávno oznámené změny v architektuře evropských přístrojů, jejichž důsledkem je mimo jiné i to, že tyto konzole budou zpětně kompatibilní s pouze „omezeným počtem PS2 titulů“. Důvodem k tomuto kroku tedy byla, jak se ostatně obecně předpokládalo, snaha o snížení výrobních nákladů. Ve skutečnosti tak má v PS3 chybět srdce PS2, známý chip Emotion Engine, jehož funkce mají být nahrazeny softwarově. Ephraim zmínil, že výroba EE je dražší než softwarová emulace, takže je podle něj logické vybrat levnější řešení. Otázkou ale zůstává, zdali se dá hovořit o řešení, protože pokud bude fungovat pouze omezené množství PS2 her, tak to upřímně řečeno příliš vyřešeně nevidíme. Na druhou stranu se ale dá předpokládat, že PS3 bude mít se zpětnou kompatibilitou podstatně menší problémy než Xbox 360. Chytřejší ale budeme až 23. března, kdy má podle Sony být zveřejněn seznam zpětně kompatibilních titulů, takže se nechejme překvapit. Navíc se spekuluje o tom, že míra kompatibility bude navíc průběžně zvyšována vydáváním nových firmwarů, takže se dá čekat, že i tato záležitost bude na PS3 fungovat zcela uspokojivě, přestože Ephraim v inkriminovaném prohlášení zároveň poněkud snížil význam zpětné kompatibility.

zdroj:www.bonusweb.idnes.cz