Jdi na obsah Jdi na menu
 


Burnout:Dominator

26. 2. 2007

Málokterá série dokáže nadělovat adrenalin v takových dávkách, v jakých ho rozhazuje Burnout. Proto mohou být majitelé PS2 a PSP rádi, že se ještě jednoho Burnout titulu, před exodem série na next-gen platformy, přeci jenom dočkají.

Bilancování a nostalgický návrat ke kořenům. Tak by se dala ve stručnosti shrnout podstata titulu Burnout Dominator, který v březnu 2007 definitivně uzavře působení série Burnout na konzoli PS2 a připraví fanoušky na generační skok před vydáním Burnout 5 pro PS3 a Xbox 360. Jenže, zatímco na většině ostatních rozlučkových večírků bývá obvykle náramná nuda, vyhrávají pohřební písně a pije se na žal, tak Burnout Dominator hodlá své loučení pořádně oslavit, navíc v tradičně vysokém tempu, což mu nemůže nikdo zazlívat.

 

Návrat k rychlosti

První díl v sérii Burnout si získal fanoušky zejména díky elementu napětí – pekelná rychlost, rozmazané kontury a do toho kličkovaná v husté dopravě, to dokázalo člověka pořádně nadzvednout z křesla. Spektakulárně pojaté havárie a zpomalené kamerové střihy na rozpadající se auťáky, to vše samozřejmě zvedalo adrenalin. Jen blázen však havárie vyhledával a bylo to právě ono příjemné mrazení v zádech po obzvlášť těsné myšce mezi autobusy, co hráče hnalo dál.

S postupem času získával Burnout stále ostřejší hrany, když se objevily módy speciálně zaměřené na bourání, boostmeter se plnil i při haváriích a celkově se koncepce hry začala přibližovat spíše směrem k Destruction Derby. A tak si u EA řekli, že už těch zkroucených plechů bylo vlastně víc než dost a že nás stejně čeká ještě pořádná nakládačka na PS3, tak proč by se koneckonců nemohli vrátit k tomu, co kdysi udělalo z Burnout závodní ikonu. A tak se (znovu)zrodil Burnout Dominator, exkluzivně pro PS2 a PSP.

Burnout až do dna

Hned na úvod Burnout Dominator šokuje – Crash mód je totiž pryč. Britské studio EA (které se ujalo vývoje místo Criterionů) se rozhodlo uložit ho k ledu až do Burnoutu 5 a posílit tak důraz na samotné závodění. O havárie samozřejmě nepřijdeme, jen se prostě stanou běžnou součástí nepřesné jízdy, nikoliv vyhledávanou kratochvílí. Ale zatímco jeden oblíbený prvek mizí, jiný (dávno ztracený) se vrací – burnout. Byl to právě tento prvek, který propůjčil celé sérii jméno a paradoxně se s ní rozloučil už s druhym dilem.

Podstatou burnoutu (tedy vyhoření) je naplnit boostmeter na maximum a pak ho na jediný mocný zátah kompletně vyprázdnit. Pokud se to podaří bez karambolu, boostmeter se okamžitě automaticky doplní a vyzve k druhé pekelné jízdě. S trochou štěstí, řídkým provozem a reflexy Petra Čecha je možné poskládat burnout do několikanásobných komb a ujet soupeřům o celé světelné roky. Získávání burnoutů v sobě navíc skrývá jistý taktický element. Zatímco v pozdějších dílech bylo možné používat krátké zášlehy boostu prakticky kdykoliv, k dosažení burnoutu je třeba naplnit celý boostmeter bez přerušení. Jakmile si jednou vypomůžete krátkým turbem, musíte boostmeter vyprázdnit a začít znovu.

Jen maniak nehraje Maniac

Návrat burnoutu se navíc váže k novému závodnímu modu, který si v Burnout Dominator odbude svou premiéru. Jedná se o Maniac mode, ne nepodobný Traffic attacku z Burnout revenge. Jenže zatímco v TA bylo hlavním cílem bourat co to dá, v Maniac módu přežije dostatečně dlouho pouze ten, kdo se dokáže kolizím vyhnout, a to pokud možno co nejtěsněji a nejefektněji. Soupeřit se bude s časem, kdy každý povedený drift, každý centimetrový průjezd v protisměru přidá hráči několik drahocenných vteřin k dobru. Nejlépe hodnocená pak samozřejmě bude obzvlášť dlouhá série po sobě jdoucích burnoutů. Ve výsledku tak pouze nejrychlejší a nejšikovnější jezdec dokáže dosáhnout opravdu dobrých výkonů. Už tedy nepostačí zavřít oči a rozjet se proti náklaďáku.

Dominantní ve všech ohledech

Další výraznou novinkou budou zkratky. Každá trať jich bude mít několik, všechny pečlivě uschovány za překážkami nejrůznějšího druhu. Nestačí je tedy pouze lokalizovat, musíte se do nich ještě dostat, což často znamená remplovat, remplovat a remplovat a neštítit se ani hybné síly svých soupeřů. Jednou otevřená zkratka už zůstane přístupná nastálo. Pokud se celý Burnout Dominator nese v duchu návratu k prvním dílům, tak o tratích to platí dvojnásob.

Vrací se rozlehlé dálnice, klopené zatáčky a spousta rušivých předmětů rozházených po tratích. Až srdce zaplesá. Potěší i spousta menších vylepšení, jako třeba odemykání aut. Nestačí už prostě vyhrát určený závod. K otevření vybraného modelu musíte na trati splnit předem stanovený úkol. Například nadriftovat během závodu 500 metrů, nebo vyřadit jednoho ze soupeřů. Kariérní postup a odemykání nových soutěží i tratí se do jisté míry podobá systému z Burnout Revenge. Postup po hodnotících příčkách však zcela nahradila nutnost odemykat nová auta. Teprve s novými modely přicházejí nové tratě.

Majitelé PSP se mohou těšit online podporu, stahovatelná vylepšení, uploadování statistik i nejlepších časů a samozřejmě ad-hoc WiFi multiplayer. Online multiplayer bohužel chybí jak pro PSP, tak i pro PS2 , což je vzhledem k výraznějšímu závodnímu ladění hry opravdu velká škoda. Handheldová verze by měla navíc projít speciální úpravou ovládání, takže se snad nedočkáme žádných nepříjemných překvapení. Jinak budou (až na pochopitelně lepší vizuální zpracování v případě PS2) obě verze hry zcela identické. Jak už bylo řečeno, vydání je plánováno na březen 2007, takže se Burnout Dominator aktuálně nachází takříkajíc za humny.

Návrat k rychlosti

První díl v sérii Burnout si získal fanoušky zejména díky elementu napětí – pekelná rychlost, rozmazané kontury a do toho kličkovaná v husté dopravě, to dokázalo člověka pořádně nadzvednout z křesla. Spektakulárně pojaté havárie a zpomalené kamerové střihy na rozpadající se auťáky, to vše samozřejmě zvedalo adrenalin. Jen blázen však havárie vyhledával a bylo to právě ono příjemné mrazení v zádech po obzvlášť těsné myšce mezi autobusy, co hráče hnalo dál.

S postupem času získával Burnout stále ostřejší hrany, když se objevily módy speciálně zaměřené na bourání, boostmeter se plnil i při haváriích a celkově se koncepce hry začala přibližovat spíše směrem k Destruction Derby. A tak si u EA řekli, že už těch zkroucených plechů bylo vlastně víc než dost a že nás stejně čeká ještě pořádná nakládačka na PS3, tak proč by se koneckonců nemohli vrátit k tomu, co kdysi udělalo z Burnout závodní ikonu. A tak se (znovu)zrodil Burnout Dominator, exkluzivně pro PS2 a PSP.

Burnout až do dna

Hned na úvod Burnout Dominator šokuje – Crash mód je totiž pryč. Britské studio EA (které se ujalo vývoje místo Criterionů) se rozhodlo uložit ho k ledu až do Burnoutu 5 a posílit tak důraz na samotné závodění. O havárie samozřejmě nepřijdeme, jen se prostě stanou běžnou součástí nepřesné jízdy, nikoliv vyhledávanou kratochvílí. Ale zatímco jeden oblíbený prvek mizí, jiný (dávno ztracený) se vrací – burnout. Byl to právě tento prvek, který propůjčil celé sérii jméno a paradoxně se s ní rozloučil už s druhým dílem.

Podstatou burnoutu (tedy vyhoření) je naplnit boostmeter na maximum a pak ho na jediný mocný zátah kompletně vyprázdnit. Pokud se to podaří bez karambolu, boostmeter se okamžitě automaticky doplní a vyzve k druhé pekelné jízdě. S trochou štěstí, řídkým provozem a reflexy Petra Čecha je možné poskládat burnout do několikanásobných komb a ujet soupeřům o celé světelné roky. Získávání burnoutů v sobě navíc skrývá jistý taktický element. Zatímco v pozdějších dílech bylo možné používat krátké zášlehy boostu prakticky kdykoliv, k dosažení burnoutu je třeba naplnit celý boostmeter bez přerušení. Jakmile si jednou vypomůžete krátkým turbem, musíte boostmeter vyprázdnit a začít znovu.

Jen maniak nehraje Maniac

Návrat burnoutu se navíc váže k novému závodnímu modu, který si v Burnout Dominator odbude svou premiéru. Jedná se o Maniac mode, ne nepodobný Traffic attacku z Burnout Revenge. Jenže zatímco v TA bylo hlavním cílem bourat co to dá, v Maniac módu přežije dostatečně dlouho pouze ten, kdo se dokáže kolizím vyhnout, a to pokud možno co nejtěsněji a nejefektněji. Soupeřit se bude s časem, kdy každý povedený drift, každý centimetrový průjezd v protisměru přidá hráči několik drahocenných vteřin k dobru. Nejlépe hodnocená pak samozřejmě bude obzvlášť dlouhá série po sobě jdoucích burnoutů. Ve výsledku tak pouze nejrychlejší a nejšikovnější jezdec dokáže dosáhnout opravdu dobrých výkonů. Už tedy nepostačí zavřít oči a rozjet se proti náklaďáku.

Dominantní ve všech ohledech

Další výraznou novinkou budou zkratky. Každá trať jich bude mít několik, všechny pečlivě uschovány za překážkami nejrůznějšího druhu. Nestačí je tedy pouze lokalizovat, musíte se do nich ještě dostat, což často znamená remplovat, remplovat a remplovat a neštítit se ani hybné síly svých soupeřů. Jednou otevřená zkratka už zůstane přístupná nastálo. Pokud se celý Burnout Dominator nese v duchu návratu k prvním dílům, tak o tratích to platí dvojnásob.

Vrací se rozlehlé dálnice, klopené zatáčky a spousta rušivých předmětů rozházených po tratích. Až srdce zaplesá. Potěší i spousta menších vylepšení, jako třeba odemykání aut. Nestačí už prostě vyhrát určený závod. K otevření vybraného modelu musíte na trati splnit předem stanovený úkol. Například nadriftovat během závodu 500 metrů, nebo vyřadit jednoho ze soupeřů. Kariérní postup a odemykání nových soutěží i tratí se do jisté míry podobá systému z Burnout Revenge. Postup po hodnotících příčkách však zcela nahradila nutnost odemykat nová auta. Teprve s novými modely přicházejí nové tratě.

Majitelé PSP se mohou těšit online podporu, stahovatelná vylepšení, uploadování statistik i nejlepších časů a samozřejmě ad-hoc WiFi multiplayer. Online multiplayer bohužel chybí jak pro PSP, tak i pro PS2 , což je vzhledem k výraznějšímu závodnímu ladění hry opravdu velká škoda. Handheldová verze by měla navíc projít speciální úpravou ovládání, takže se snad nedočkáme žádných nepříjemných překvapení. Jinak budou (až na pochopitelně lepší vizuální zpracování v případě PS2) obě verze hry zcela identické. Jak už bylo řečeno, vydání je plánováno na březen 2007, takže se Burnout Dominator aktuálně nachází takříkajíc za humny.

Návrat k rychlosti

První díl v sérii Burnout si získal fanoušky zejména díky elementu napětí – pekelná rychlost, rozmazané kontury a do toho kličkovaná v husté dopravě, to dokázalo člověka pořádně nadzvednout z křesla. Spektakulárně pojaté havárie a zpomalené kamerové střihy na rozpadající se auťáky, to vše samozřejmě zvedalo adrenalin. Jen blázen však havárie vyhledával a bylo to právě ono příjemné mrazení v zádech po obzvlášť těsné myšce mezi autobusy, co hráče hnalo dál.

S postupem času získával Burnout stále ostřejší hrany, když se objevily módy speciálně zaměřené na bourání, boostmeter se plnil i při haváriích a celkově se koncepce hry začala přibližovat spíše směrem k Destruction Derby. A tak si u EA řekli, že už těch zkroucených plechů bylo vlastně víc než dost a že nás stejně čeká ještě pořádná nakládačka na PS3, tak proč by se koneckonců nemohli vrátit k tomu, co kdysi udělalo z Burnout závodní ikonu. A tak se (znovu)zrodil Burnout Dominator, exkluzivně pro PS2 a PSP.

Burnout až do dna

Hned na úvod Burnout Dominator šokuje – Crash mód je totiž pryč. Britské studio EA (které se ujalo vývoje místo Criterionů) se rozhodlo uložit ho k ledu až do Burnoutu 5 a posílit tak důraz na samotné závodění. O havárie samozřejmě nepřijdeme, jen se prostě stanou běžnou součástí nepřesné jízdy, nikoliv vyhledávanou kratochvílí. Ale zatímco jeden oblíbený prvek mizí, jiný (dávno ztracený) se vrací – burnout. Byl to právě tento prvek, který propůjčil celé sérii jméno a paradoxně se s ní rozloučil už s druhým dílem.

Podstatou burnoutu (tedy vyhoření) je naplnit boostmeter na maximum a pak ho na jediný mocný zátah kompletně vyprázdnit. Pokud se to podaří bez karambolu, boostmeter se okamžitě automaticky doplní a vyzve k druhé pekelné jízdě. S trochou štěstí, řídkým provozem a reflexy Petra Čecha je možné poskládat burnout do několikanásobných komb a ujet soupeřům o celé světelné roky. Získávání burnoutů v sobě navíc skrývá jistý taktický element. Zatímco v pozdějších dílech bylo možné používat krátké zášlehy boostu prakticky kdykoliv, k dosažení burnoutu je třeba naplnit celý boostmeter bez přerušení. Jakmile si jednou vypomůžete krátkým turbem, musíte boostmeter vyprázdnit a začít znovu.

Jen maniak nehraje Maniac

Návrat burnoutu se navíc váže k novému závodnímu modu, který si v Burnout Dominator odbude svou premiéru. Jedná se o Maniac mode, ne nepodobný Traffic attacku z Burnout Revenge. Jenže zatímco v TA bylo hlavním cílem bourat co to dá, v Maniac módu přežije dostatečně dlouho pouze ten, kdo se dokáže kolizím vyhnout, a to pokud možno co nejtěsněji a nejefektněji. Soupeřit se bude s časem, kdy každý povedený drift, každý centimetrový průjezd v protisměru přidá hráči několik drahocenných vteřin k dobru. Nejlépe hodnocená pak samozřejmě bude obzvlášť dlouhá série po sobě jdoucích burnoutů. Ve výsledku tak pouze nejrychlejší a nejšikovnější jezdec dokáže dosáhnout opravdu dobrých výkonů. Už tedy nepostačí zavřít oči a rozjet se proti náklaďáku.

Dominantní ve všech ohledech

Další výraznou novinkou budou zkratky. Každá trať jich bude mít několik, všechny pečlivě uschovány za překážkami nejrůznějšího druhu. Nestačí je tedy pouze lokalizovat, musíte se do nich ještě dostat, což často znamená remplovat, remplovat a remplovat a neštítit se ani hybné síly svých soupeřů. Jednou otevřená zkratka už zůstane přístupná nastálo. Pokud se celý Burnout Dominator nese v duchu návratu k prvním dílům, tak o tratích to platí dvojnásob.

Vrací se rozlehlé dálnice, klopené zatáčky a spousta rušivých předmětů rozházených po tratích. Až srdce zaplesá. Potěší i spousta menších vylepšení, jako třeba odemykání aut. Nestačí už prostě vyhrát určený závod. K otevření vybraného modelu musíte na trati splnit předem stanovený úkol. Například nadriftovat během závodu 500 metrů, nebo vyřadit jednoho ze soupeřů. Kariérní postup a odemykání nových soutěží i tratí se do jisté míry podobá systému z Burnout Revenge. Postup po hodnotících příčkách však zcela nahradila nutnost odemykat nová auta. Teprve s novými modely přicházejí nové tratě.

Majitelé PSP se mohou těšit online podporu, stahovatelná vylepšení, uploadování statistik i nejlepších časů a samozřejmě ad-hoc WiFi multiplayer. Online multiplayer bohužel chybí jak pro PSP, tak i pro PS2 , což je vzhledem k výraznějšímu závodnímu ladění hry opravdu velká škoda. Handheldová verze by měla navíc projít speciální úpravou ovládání, takže se snad nedočkáme žádných nepříjemných překvapení. Jinak budou (až na pochopitelně lepší vizuální zpracování v případě PS2) obě verze hry zcela identické. Jak už bylo řečeno, vydání je plánováno na březen 2007, takže se Burnout Dominator aktuálně nachází takříkajíc za humny.

 http://pix.lenta.ru/news/2006/12/08/burnout/picture.jpg

Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator Obrázek ke článku Burnout Dominator

 http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5CHtml%5CWiadomosci%5C1036331937.jpg

http://gamesnews.virgin.net/Images/89172.jpg

http://www.vggen.com/news/images/burnoutdom1t.jpg

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

vim co dělat

(mesik dominator, 20. 6. 2011 12:33)

prvniukol je jezdit v protisměru a nepouživat turbo do te doby dokad ti nenaskočímodre turbo poté zapni modre turbo a jezdi v protisměru tím získáš burnout x1 atd,

otazka

(mazecs, 16. 10. 2008 19:09)

mam burnout dominator a jsem novacek kterej moc nedava anglictinu.mam psp a tuto hru a nemuzu udelat prvni ukol!!!poradi mi nekdo co mam na ty trati delatjestli do nekoho ci do neceho nabourat atd... ???piste mi prosim na email fireshine@centrum.cz